Followers

Tuesday 24 April 2012

ladang anggur Beris, sik

selamat datang ke ladang anggur sik, kedah
        Kalau tanah tinggi Cameron Highland tu terkenal sebab cuacanya yang sejuk, dan sesuai dengan penanaman teh dan strawberry tapi jangan terkejut kalau kat Kedah pulak ada ladang anggur.

ni la rupanya pokok anggur kalau sesiapa yang tak tahu  hehhehe

        Percaya tak? mungkin kau orang semua tak nak percaya tapi terima lah hakikat seadanya yang Kedah ada ladang anggur.hehehhe over excited pulak aku.ladang anggur ni terletak di Beris, Sik dimana iklimnya agak sesuai dengan penanaman anggur. 

Ramai pengunjung yang datang ke Sik yang boleh dikatakan antara daerah pendalaman di negeri Kedah, semata-mata untuk melihat sendiri rupa ladang anggur tu. Sedikit bayaran masuk dikenakan untuk pengunjung yang ingin melawat ladang itu dan anda tidak dibenarkan memetik buah.(hairan jugak nak masuk kena bayar tapi tak boleh petik anggur, pelik). Pasrah jelah.

perghh, macam plastik je tengok kan...

sedapnya, kalau boleh petik mesti dah kosong ladang tu kan..
Persekitaran ladang sangat cantik dan bersih kita boleh melakukan aktiviti reakreasi di situ sambil berkelah bersama keluarga. Mesti kau orang semua teruja nak tengok sendiri rupa ladang anggur tu kan,. So, tunggu apa lagi jom la jalan-jalan makan angin ke Kedah.

2 comments:

  1. wow!! nak g cnie gak laa.. mesti sampai punye..perghhhh!! =D

    ReplyDelete
  2. harusla smpai sni...jom2 pakat mai sini..awesome wa ckp luuu....hahhaha

    ReplyDelete