Followers

Tuesday 24 April 2012

mandi manda di bukit hijau

      Salam Semua, panaskan hari ini? agaknya lapisan ozon dah semakin menipis dengan pemanasan global yang agak ekstrem sekarang ni kan?. sampaikan dalam kelas yang dah dipasang aircond pun masih perlu berkipas tangan lagi.(gambaran betapa panasnya hehhehe over tak?)

      Okay, sekarang bukan kita nak belajar sains kat sini, sebenarnya fokus utama aku  ialah panas-panas ni syok jugak kalau dapat main  sungai kan? bestnya rasa, sejuk, nyaman, pergh memang asyik lah.

pintu menyambut tetamu hehhee

         Teringat pulak kalau kat kampung panas-panas macam ni, apa lagi aku paksa abang aku bawak aku pi main sungai dengan mak ayah aku pun aku heret sekali.(hhehhee). Bahasa sopannya ajak pi berkelah la kan.

ni la gambar yang membuatkan aku termimpi-mimpi siang dan malam keh2




            Kat Kedah ada satu sungai yang agak fames jugak la dikalangan warga-warga kedah ni, nama sungai tu lata bukit hijau. Memang sejuk air kat situ fress dari bukit kot sebab tu la sejuk dia lain macam. Sebenarnya banyak lagi sungai-sungai yang fames kat Kedah ni tapi aku prefer yang ni sebab dekat jugak la dengan rumah aku hehehe.


aku ngan my litlte boy  





mami aku pun suka main air hehehe
       
        So, bila cuti panjang je kalau aku balik kampung memang tak sah kalau aku tak pi sungai ni. Nama sungai ni sebenarnya dah di upgrade menjadi tempat rekreasi bukit hijau. Memang hijau la tempat dia, sebab masih banyak pokok-pokok besar yang belum di tebang, kita seolah-olah berada di dalam hutan tebal (cewahhh).

          lagi satu yang bestnya kat sini, lepas penat main air, apa lagi lepak-lepak sambil makan jagung bakar la. Sedap wa cakap lu.ahhh bestnya kalau dapat main sungai masa ni. Tak sabar pulak aku nak balik kampung.

No comments:

Post a Comment