Followers

Sunday 13 May 2012

makan angin di Pantai Merdeka


Salam satu Malaysia semua, macam mana mood korang hari ini ok ke ko? walau apa pun mood korang tapi jangan lupa senyum tau sebab senyum tu boleh merawat keduakaan hehehehe. Pagi tadi, tengah kemas-kemas bilik dihujung minggu, aku 'ter' layan satu lagu ni yang mengingatkan aku pada si dia eh bukanla pada kampung halamanku la. Tajuk lagu tu cinta kita dipantai merdeka, siapa yang nyanyi tu aku tak tahu pulak. Korang pernah dengar tak lagu ni?  Mesti la pernah kan, korang kan jiwang berkarat macam nenek aku muda-muda dulu jugak kan hehhehe (jangan marah)

 
ni aku ada sediakan video untuk korang...layan....

Tak pe lah kalau korang tak pernah dengar lagu ni sebab aku bukan nak cerita tentang lagu ni tapi tentang temapat yang dia sebut dalam lagu ni. Eh bukan tempat first date aku la tapi aku nak cerita tentang keistimewaan tempat ni. Sebenarnya biasa la kalau dah pantai tu mesti la ade pasir pantai yang putih dan halus boleh buat istana pasir lagi kan, teringat pulak zaman kanak-kanak dulu.

cinta kita dipantai merdeka....ehehe

cantik kan air laut...biru lambang ketenangan
Kat sini sebenarnya banyak aktiviti menarik yang korang boleh buat, contohnya berkayak, hiking, main banana boat, dan banyak lagi la. Aku ingat lagi masa umur aku 12 tahun, masa tu aku berkhemah kat pantai ni la dengan kawan-kawan sekolah aku. Masa aktiviti petang tu kami buat aktiviti berkayak, memang best dapat berkayak kat situ. Yang tak dapat aku lupa, aku siap kena perli dengan abang yang guide kami masa tu. Aku dengar dia jerit " oit nak pi mana, ada jerung". Aku pun cepat-cepat patah balik, kecut juga perut aku dengar perkataan jerung masa tu.(menangis kot).



Selalu kalau hujung minggu tempat ni mesti penuh, ramai yang ambik kesempatan untuk berkemah dengan ahli keluarga mereka kat sini. Angin malamnya memang best boleh mengamit memori lalu.hehhee. Kalau korang nak tahu, ada juga bahagian pantainya yang berbatu besar.Cantik!

pantai berbatu...cantik!
pantai yang diselaputi batu

 Ramai juga yang datang kesini untuk hiking kat gunung yang berhampiran dengan pantai, dari atas tu sebenarnya korang boleh nampak keseluruhan pantai dan laut.Asyik!. Tidak sah kalau datang ke pantai kalau tidak menungggu sunset kan, memang cantik la kalau korang dapat tengok sendiri sunset kat sini dengan mata kepala korang sendiri.

tengok! cantik kan sunset :)

No comments:

Post a Comment